jueves, 10 de marzo de 2011

Jane Fonda

Ik wil zijn zoals Jane Fonda: op mijn veertigste wil ik er 30 uitzien en op mijn vijftigste 35. Om dat te bereiken houd ik al jaren een strak trainingsschema aan (step en cycling, buikspiersessies en meer van dat). Ik was goed op weg maar ik moet toegeven dat twee zwangerschappen lelijk huisgehouden hebben. De toekomstperspectieven zijn niet meer wat ze waren.
Wat niet wil zeggen dat ik me laat kennen. Ik ben een moderne vrouw en ik kan tegelijk een toegewijde moeder zijn, een carrièrevrouw én een babe. (Mental note: later wil ik ook een keukenprinses zijn en evengoed koken als mijn schoonmoeder.) Daarom ga ik twee keer per week naar de plaatselijke fitness en probeer zo goed mogelijk op te gaan in de veerkrachtige menigte. Al zijn er details die mij verraden:
-Overdreven organisatie: in mijn sportzak zitten: shampoo, douchegel, conditioner, deo, bodymelk, een borstel, twee elastiekjes, een reservepaar sokken, zakdoekjes, water en een banaan voor als ik honger krijg. (Sinds ik kinderen heb, is één hersenkwab voltijds bezig met het voorzien van praktische zaken.)
-Overdreven enthousiasme: sporten is geen verplicht nummertje, sporten is losbreken uit de dagelijkse ontbijt-werken-vieruurtje-speeltuin-avondeten-bad-opruimen-voorlezen-ineenzinken-routine . Sporten is TIJD VOOR MEZELF. Ik heb zoveel in te halen dat ik af en toe mijn zelfcontrole verlies en met Flashdance-achtige energie begin te springen van opwinding (tijden de steples bijvoorbeeld). Heel uncool.
-Ongepaste communicatiedrift: mijn medecyclers en –steppers zijn niet geïnteresseerd in mijn naam (dat merk ik aan hun glazige blik, mijn uitgestoken hand blijft eenzaam in de lucht steken en keert vergeefs terug naar de thuisbasis). Als ik een tweede poging doe en me nog maar in hun richting begeef, beginnen ze druk aan hun hartslagmeter te sjorren alsof hun leven ervan afhangt.
En als ik dan lig te zweten als een varken na een half uur steppen, en een kwartier gewichten tillen, zie ik al die fitte exemplaren naar me gluren en denken: die van de beenverwarmers laat het al afweten.

No hay comentarios:

Publicar un comentario