jueves, 3 de marzo de 2011

Dagdroom

Als ik in plaats van de nerveuze moeder ...("Ona! Vooruit, kom je jas aandoen! Ona?! ONA!! Ik zeg het geen drie keer." Nee, ik zeg het dertig keer, een op educatef vlak nefaste tactiek, waar je niet meteen tijd mee wint.)

Als ik in plaats van de nerveuze moeder die aan de voordeur van de nog gesloten crèche mutsen rechttrekt, jasjes dichtknoopt, mondjes afveegt met die rotdoekjes waar Jef pukkels van krijgt, ...

Als ik in de plaats van die nerveuze moeder, de verzorgster kon zijn, die daar slaapdronken komt aangewandeld (10 minuten te laat!!), die in haar tas naar sleutels zoekt, de deuren van het huisje waarin onze dorpscrèche geïnstalleerd is, opengooit en matten klaarlegt voor de kleinsten, die vandaag de doos met knuffels bovenhaalt en bij hen op de grond gaat zitten,...

Dan zou ik vandaag de hele dag alleen met Jef en Ona bezig zijn (en ook een beetje met hun vriendjes) en de verzorgster in mijn plaats naar mijn werk laten gaan met de trein van 8:18 naar Barcelona. Ze mag de kinderen gerust wat later komen halen vandaag, 6 uur is geen enkel probleem. Dan blijft er tijd genoeg over om rustig te koken met Arnau, een filmpje te kijken en te sexen voor het slapengaan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario