martes, 31 de mayo de 2011

In geval van een ongeluk

“In geval van een ongeluk zullen de zuurstofmaskers naar beneden vallen. In dat geval moet u eerst de maskers bij de kinderen opzetten en dan pas bij uzelf.” De stewardess lacht naar Jef. Ze lijkt een beetje op Barbie. Jef vindt haar geweldig, hij kirt en knipoogt naar haar. Zelf denk ik dat ze best haar stewardessenhandboek nog eens doorneemt. Maar ik moet toegeven dat ik die onveilige veiligheidsmaatregelen wel leuk vind. Ik stel me een hele veiligheidsdemonstratie voor in dezelfde trant.
Stel niet uit tot later wat u onmiddellijk al kan doen. Blaas het zwemvest op terwijl u nog in het vliegtuig bent.
In geval van nood begeeft u zich best zo snel mogelijk naar de dichtsbijzijnde uitgang. Wie het eerst bij de deur is, heeft de meeste kans op overleving.
Houd uw spullen steeds bij de hand, zo kan u zoveel mogelijk uit de brand slepen in geval van een ongeluk. U weet maar nooit of uw gsm,  jas, agenda, pijama...van pas kunnen komen als het vliegtuig neerstort op een onbewoond eiland.
Onthou waar de nooduitgangen zitten en reken niet op de stewards/stewardessen. Wij hebben een motorbootje waar spijtig genoeg alleen plaats is voor de crew.
Dank u voor uw aandacht. Wij wensen u verder nog een aangename vlucht.

No hay comentarios:

Publicar un comentario